torsdag, februar 23, 2006

Telefonregninger II

Kort oppdatering: Noe senere fikk Herodotus faktisk en regning fra Telenor. Han ble ikke engang overrasket over at den nå hadde lagt på seg over 200 kroner i forhold til det beløpet som ble oppgitt av telefonselskapet. Det er klart at hvis du følger denne prosedyren og ganger med mange hundre kunder så blir det penger av det etterhvert!
Til publikums orientering så brøt jeg i fjor sommer med UPC som leverandør av telefoniske og internettrelaterte tjenester fordi den internett tilknytningen de hadde gitt meg aldri virket. I måned etter måned klaget jeg til dem på telefon - de skyldte på all verdens ting men sendte aldri noen tekniker. Men om jeg ikke fikk internett fikk jeg massevis av regninger. Til slutt sa jeg opp hele greia og en av UPCs egne folk sa faktisk at jeg burde være berettiget til erstatning. "Hmmm" tenkte jeg - kanskje noen av de ganske mange pengene jeg hadde betalt, kunne vende tilbake til pappa?

Så dermed skrev jeg et brev og beskrev situasjonen samt nevnte at de kunne selv kontrollere at internett-tilkoplingen deres aldri hadde virket og at jeg derfor hadde betalt en masse for intet. Noe senere kom svaret: De kunne ikke se å gi meg noen kompensasjon fordi de aldri hadde registrert klagene mine. Eller med andre ord: du kan ringe og kjefte så mye du vil men så lenge bedriften ikke noterer at du har ringt og klaget er de ikke erstatningspliktige! Næringslivets forretningsmoral er meg stadig en kilde til ny overraskelse - men ikke på en positiv måte....

2 Comments:

Blogger Painting waves in clouds said...

Jeg forlot Telehor for lenge lenge siden. Jeg blir stadig forskrekket over at folk fremdeles gidder å være kunde med dem. Er godt fornøyd med en Telio/ElTele-kombinasjon.

23 februar, 2006 22:56  
Blogger Herodotus said...

Jeg forlot dem også men da alternativene var enda verre vendte jeg naivt tilbake.

26 februar, 2006 17:14  

Legg inn en kommentar

<< Home

Who links to me?
Who Links Here